När du väljer att sälja din bostad och flytta har du också en skyldighet att städa grundligt innan köparen flyttar in. Det är mycket jobb med en flytt och att delegera flyttstädningen till en städfirma är ett bra val för att du ska få mer tid till det nya boendet. Dessutom vet proffs inom flyttstäd vad som krävs.

När du ska sälja din bostad och flytta måste du flyttstäda. Flyttstädning är något som brukar skrivas in i köpekontraktet, att du har en skyldighet att städa. En flyttstädning är inte en vanlig veckostädning utan det innebär betydligt mycket mer än det. Att flyttstäda är ett omfattande jobb och något som tar mycket tid. För att du ska veta att allt blir städat enligt flyttstandard kan det vara värt att anlita en firma. Om du vill anlita flyttstäd ska du kolla in Kvalitetsflytt.se som är en flyttfirma som kan göra ditt gamla hem kliniskt rent. De kan även utföra flyttpackning, magasinering och själva flytten. När du anlitar städhjälp slipper du också städa själv. Ett proffs som jobbar med flyttstädning dagligen städar förmodligen snabbare än vad du som inte jobbar med det gör. Städningen är det sista som ska göras i ditt gamla hem innan du lämnar över nycklarna. Det är lättast att genomföra en flyttstädning när det inte finns några möbler eller andra prylar kvar.

En flyttstädning är omfattande

En flyttstädning är en riktigt grundlig städning av hela bostaden. Alla golv, väggar, tak, golvbrunnar, alla vitvaror, skåp och luckor, alla ytor i badrummet och förråd ska rengöras ordentligt. Det är med andra ord mycket som ska städas. Ett tips är att använda RUT-avdraget om du anlitar flyttstäd. Tänk på att det är du som säljare som är ansvarig för att flyttstädningen är håller måttet gentemot köparen. Därför är det bra att kontrollera att städfirman är skyldig att städa om i fall städningen är undermålig.